ЕКОЛОГІЧНА ОСВІТА
 У ШКОЛІ

11 квітня 2018 року на базі Івановецької ЗОШ проведено районний семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи на тему: «Впровадження екологічної освіти у систему роботи закладу». Семінар розпочався з візитки школи, яка була представлена учнівським колективом, по завершенню якої завідувач РМК Матковський О.В. ознайомив присутніх з планом роботи. 

               

У ході семінару Дзик О.А., заступник директора з навчально-виховної роботи,  зупинилась на актуальності впровадження екологічної освіти в систему роботи та презентувала алгоритм роботи над даною проблемою. Досвід роботи  закладу з теми екологічного виховання було представлено у формі інтелект-карти, де основна увага зосереджувалася на інструментарії, за допомогою якого відбувається реалізація даного напрямку роботи.

У формі скрайбінгу учитель початкових класів Гуцул Т.С. поділилась досвідом роботи з методики організації науково-дослідної діяльності з учнями початкових класів. Як кінцевий результат роботи представлено захист науково-дослідницької роботи учня 5 класу Гуцула І., переможця обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту експериментально-дослідних робіт  з природознавства «Юний дослідник» на тему «Дослідження токсичного впливу продуктів харчування через біотестування інфузорії туфельки (Paramecium caudatum) та визначення альтернативи для школярського ланч-боксу». Принцип наступності з написання науково-дослідницьких робіт на екологічну тематику реалізовано через представлення захисту робіт: учня 9 класу Харабари В.,  переможця районного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт слухачів БМАНУМ на тему «Морфофункціональний стан, підшлункової залози у тварин із стрептозоцин-індукованим діабетом ускладненим ішемічно-реперфузійним пошкодженням головного мозку» та   учня 11 класу Кувіли О., переможця обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт слухачів БМАНУМ та призера Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології на тему «Безпечний будинок (екологічна оцінка будівельних матеріалів за їх радіаційними показниками)».

                  

Гості семінару змогли здійснити віртуальну подорож краєзнавчо-екологічним маршрутом с.Іванівці, який представила Корогода Ольга, учениця 7 класу, учасниця краєзнавчої експедиції.

Заступникам директорів району було презентовано «Учительське ноу-хау» авторських напрацювань педагогів школи - Гуцул Т.С., учителя початкових класів та Холявчук В.В., учителя географії.

 На захід були запрошені представники   Хотинського НПП, з якими тісно   співпрацює   навчальний заклад з 2015   року. У формі прес-релізу Бабин Л.В.,   завідувач сектором   збереження та   відтворення природних екосистем НПП   Хотинський, наукові   співробітники   Білівська В.Ю. та Стороженко Ж.В.   ознайомили присутніх із загальною   характеристикою  роботи  Хотинського   НПП та наголосили на  особливостях   співпраці з   школою.

 Учні філії художньої школи, керівник Бескубський Д.В., запросили присутніх на  виставку дитячих робіт на екологічну тематику «Природа - вічний зразок мистецтва».

 Практичним психологом Якубенко В.В. та заступником з навчально-виховної роботи   Дзик О.А. з учасниками районного семінару заступників роботи був проведений work-   shop  «Формування готовності до інноваційної діяльності».

Були використані такі види роботи: вправа «Самопрезентація»; мозковий штурм «Інновація…»; інформаційне повідомлення « Зовнішні та внутрішні бар’єри»; практична вправа «Основні причини, які гальмують упровадження нових педагогічних ідей та технологій у ваших закладах освіти»; вправа «Портрет ідеального вчителя»; тест «Психологічне коло образів»; вправа «Знайди відповідність»; захист міні проектів «Педагогічні технології в практиці моєї школи»; притча «Старий музичний інструмент».

Учасники семінару із задоволенням брали участь у всіх видах роботи.

     По завершенню заходів  завідуючим РМК Матковським О.В. було підведено підсумки семінару та прийнято ряд рекомендацій щодо впровадження екологічної освіти у роботу освітніх закладів району.

  1.  Обговорювати проблеми та сучасні підходи до процесу екологічної освіти на засіданнях шкільних методичних об’єднаннях учителів природничого циклу.
  2.  Активізувати роботу вчителів, що викладають предмети природничого циклу, в напрямі організації змістовної позаурочної діяльності екологічного спрямування. Посилити природодослідницьку та природоохоронну діяльність учнів на уроках і в позаурочний час.
  3.  Активніше використовувати інтерактивні технології, що стимулюють розвиток в учнів спостережливості, активізують пізнавальну допитливість і самостійність, створюють умови для їхньої індивідуально-творчої самореалізації.
  4.  При розробці планів відкорегувати зміст та структуру методичної роботи з педагогічними кадрами у напрямку посилення ролі екологічної освіти в організації освітнього процесу; активізувати методичну роботу МО.
  5.  Вивчити та розробити інноваційні форми екологічної освіти.
  6.  Забезпечити постійний інформаційно-методичний супровід впровадження рекомендацій в колектив з екологічної освіти; інформаційні виставки та рекомендовані списки літератури.