ХІМІЯ'1
7, 8, 9, 10
класи
Дорогі учні!
Скориставшись підказкою за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=aotO9btAGOs та спеціальним кодом, ви зможете приєднатись до свого класу на Googl Classroom. Це дозволить нам постійно підтримувати зворотній зв’язок при дистанційному навчанні, виконувати завдання, коментувати їх і навіть отримувати оцінки.
Клас |
Код |
7 |
6ga4245 |
8 |
t3xinwe |
9 |
gsuj2so |
10 |
w2rmyv7 |
7 клас
Контрольна робота
Початковий рівень (3 бали)
Завдання 1–6 мають лише один правильний варіант відповіді. Виберіть правильний варіант відповіді.
- «Вода» - традиційна назва сполуки із формулою Н2О. Якою є її хімічна назва
а) гідроген оксид;
б) гідроген пероксид;
в) гідроген хлорид ?
- За звичайних умов вода: 1) безбарвна рідина, 2) має смак, 3) не має запаху, 4) замерзає при -1◦ С. Виберіть правильну відповідь:
а) 1, 2;
б) 1, 3;
в) 2, 3;
г) 3, 4.
- У дві склянки налили невеликі порції води. У першу склянку додали трохи глини, у другу – етилового спирту. Кожну суміш добре перемішали. У якій склянці утворився розчин?
Виберіть правильну відповідь:
а) перша склянка;
б) друга склянка.
- Розчином є:
а) оцет;
б) суміш крейди з водою.
- Виберіть формулу оксиду і назвіть його:
а) CuO;
б) Cu(OH)2;
в) CuSO4;
г) HCl.
- Природну воду від піску можна очистити:
а) відстоюванням;
б) випарюванням;
в) дистиляцією.
Середній рівень (3 бали)
- Знайдіть відповідність:
Формула сполуки Тип сполуки
- H2CO3 а) основа;
- NaOH б) кислота.
- H3PO4
- Fe(OH)2
- Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння:
а) Na2O + H2O → NaOH;
б) SO3 + H2O → H2SO4.
- Обчисліть масову частку розчиненої речовини, якщо у 200 г розчину міститься 5 г цієї речовини.
Достатній рівень (3 бали)
- Напишіть рівняння реакцій взаємодії води із запропонованими речовинами:
а) калій оксидом;
б) сульфур (VI) оксидом.
Дайте назви продуктам реакцій.
- Заповніть таблицю:
m (р-ну), г |
m (цукру), г |
w (цукру) |
m (води), г |
V (води), мл |
150 |
|
0,2 |
|
|
|
18 |
|
450 |
|
Творчий рівень (3 бали)
- Як розрізнити білі порошки літій оксиду і фосфор (V) оксиду, використовуючи воду та універсальні індикаторні папірці? Складіть план досліду та можливі рівняння реакцій.
8 клас
Теми для опрацювання |
Завдання для опрацювання |
Корисні посилання |
Солі (середні), їх склад, назви. |
§ 37 , ст. 206 №1, №3 |
|
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями |
§ 38 , ст. 212 №5, №6, №7,№8 |
https://www.youtube.com/watch?v=i1vposFVy6g https://www.youtube.com/watch?v=rb7ecpzNiKs https://www.youtube.com/watch?v=KetxMzY_P1I
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
§ 40 , ст. 222 №5, №7, №8 § 41 , ст. 226 №1, №2, №6, №8, №12 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
§ 42 , ст. 231 №1, №2, №6, №12 |
|
Значення експериментального методу в хімії. |
§ 43 , ст. 238 №2, №3, №4, |
|
Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей. Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Хімічний склад і використання мінералів. Сполуки основних класів у будівництві й побуті Вирощування кристалів солей. |
§ 29,32,34, 37 Ст. 189 Домашній експеримент 2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину. |
|
9 клас
Теми |
Матеріали для опрацювання |
Корисні посилання |
Вуглеводи: глюкоза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, поширення в природі. |
§ 36, № 443, 444, § 37, 456
|
https://www.youtube.com/watch?v=gOrkY9cl0us https://www.youtube.com/watch?v=pWEBdSijIWw
|
Полімерна будова крохмалю й целюлози. Реакції їх гідролізу. |
§ 37, № 461 |
https://www.youtube.com/watch?v=C-JwnPf_254 |
Хімічні властивості й застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
§ 36, № 446, 447, 450, 452 § 37, № 460, 462, 463, 464 |
|
Амінооцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональні аміно- та карбоксильна групи. Амфотерні властивості, утворення пептидів. Білки: склад і будова. Гідроліз, денатурація, кольорові реакції білків. |
§ 38, № 474, 476, 477, 464 |
https://www.youtube.com/watch?v=HOazbprG-dU https://www.youtube.com/watch?v=Z8HPDamH4IQ https://www.youtube.com/watch?v=lWpJ7KGv_nk https://www.youtube.com/watch?v=7fl-IJM25Zc https://www.youtube.com/watch?v=kaq_SUv_M2E |
Біологічна роль амінокислот і білків. |
§ 38 |
10 клас
Теми для опрацювання |
Матеріал в підручнику |
Корисні посилання |
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну. |
§ 22, ст. 116 №1, 2, 4, 5 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
§ 22, ст. 117 №3, 7 |
https://www.youtube.com/watch?v=zu6gRYBA40Y |
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
§ 23, ст. 121, №3, 4,6 |
https://www.youtube.com/watch?v=pr4p-deMp4w
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
§ 23, ст. 121 № 5 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
§ 24, ст. 126, 4, 6 |
https://www.youtube.com/watch?v=g4fzkfFTHNI https://www.youtube.com/watch?v=7fl-IJM25Zc https://www.youtube.com/watch?v=Zg36-dLnfhE |
Контрольна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
Виконати роботу в зошиті |
|
Контрольна робота: «Нітрогеновмісні органічні сполуки»
Кожне завдання оцінюється в 0,5 балів. Необхідно обрати одну вірну відповідь.
- Укажіть клас сполук, до якого належить анілін: a) нітросполуки; б) циклоалкани; в) аміни; г) амінокислоти.
- Укажіть забарвлення фенолфталеїну в розчині метиламіну: а) синє; б) жовте; в) червоне; г) малинове.
- Для амінів характерна реакція з: а) основами; б) основними оксидами; в) кислотами; г) металами.
- Укажіть амінокислоту: а) метиламін; б) феніламоній хлорид; в) анілін; г) гліцин.
- Укажіть кількість амінокислот, залишки яких беруть участь у побудові білкових молекул: а) 100; б) 22; в) 20; г) 10.
- Скільки атомів Н в молекулі гліцину: а) 2; б) 3; в) 5; г) 6.
- Білками називають природні полімери, які складаються із залишків:
а) α-амінокислот; б) фруктози; в) глюкози; г) β-амінокислот.
- Укажіть продукти гідролізу білків:
а) вітаміни; б) амінокислоти; в) вуглеводи; г) карбонові кислоти.
- Для якісного визначення білків використовують реакцію:
а) гідратація; б) «срібного дзеркала»; в) «мідного дзеркала»; г) біуретова.
- Укажіть якісний реактив на пептидний зв'язок у молекулах білків:
а) фенолфталеїн; б) йод; в) конц. нітратна кислота; г) купрум (ІІ)гідроксид.
- Укажіть функціональну групу, якає носієм кислотних властивостей амінокислот:
а) нітрогрупа; б) карбоксильна; в) аміногрупа;
г) гідроксильна.
- Укажіть, які властивості виявляють аміни:
а) кислотні; б) основні; в) відновні; г) окисні.
Кожне завдання оцінюється в 1бал.
- Встановіть відповідність між нітрогеновмісною сполукою та її хімічною формулою:
Нітрогеновмісна сполука |
Хімічна формула |
Відповідь |
|||||||||
1 Анілін 2 Етанамін 3 Метанамін 4 2-амінопропанова кислота |
А CH3NH2 Б CH3CH2NH2 В CH3NHCH3 Г C6H5NH2 Д CH3CH(NH2)COOH |
|
|||||||||
- Складіть схему реакції утворення трипептиду з аміноетанової кислоти.
- Напишіть структурні формули амінокислот:
а) 3-аміно, 2,2,3 – триметилпентанова кислота;
б) 2-аміно, 3-метилбутанова кислота;
в) 2- аміно, 3,3 – диметилбутанова кислота;
г) 2-аміно, 4,4-діетил, 2-метилгексанова кислота.
Завдання оцінюється в 3бали.
- До 100 г розчину амінооцтової кислоти з масовою часткою розчиненої речовини 37,5% долили250г розчину лугу з масовою часткою калій гідроксиду 25%. Обчисліть масу солі, яка утворилася.