ХІМІЯ'1

7, 8, 9, 10

класи

Дорогі учні!

Скориставшись підказкою за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=aotO9btAGOs та спеціальним кодом, ви зможете приєднатись до свого класу на Googl Classroom. Це дозволить нам постійно  підтримувати зворотній зв’язок при дистанційному навчанні, виконувати завдання, коментувати їх і навіть отримувати оцінки.

Клас

Код

7

6ga4245

8

t3xinwe

9

gsuj2so

10

w2rmyv7

7 клас

Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості.

§ 25, №181,184, 185, 187

https://www.youtube.com/watch?v=02wEu8dgnwE

https://www.youtube.com/watch?v=e6MWmsEZJWw

Вода — розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

§ 26, №189

https://www.youtube.com/watch?v=UkeWq0fdpF4&list=PLvNJj3TZFDBEVr2xjIZ3XeKTgAyrsOWZS

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

§ 27, №198

https://www.youtube.com/watch?v=4xESbYMIlhQ&list=PLvNJj3TZFDBEVr2xjIZ3XeKTgAyrsOWZS&index=3

Розрахункові задачі 3. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.

§ 27, №198, 199

https://www.youtube.com/watch?v=MQFxUIZqAo0

https://www.youtube.com/watch?v=ilgHU4iM3cs

https://www.youtube.com/watch?v=Z7SDF-OMN-Y

https://www.youtube.com/watch?v=WzFF2cTVwqs

Виготовлення розчину.

 

§ 27, №201

https://www.youtube.com/watch?v=ZFC73sABqrM

Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори

 

§ 28, №206, 208, 209

§ 29, №212,213

 

https://www.youtube.com/watch?v=kjtGcveOosY. https://www.youtube.com/watch?v=SReeiN0wuDs

https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9ANt0

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.

§ 30, № 218, 219

 

https://www.youtube.com/watch?v=eL1wiaZuo-s

Кислотні дощі. Проблема чистої води.

§ 30, 31,

https://www.youtube.com/watch?v=O6_Av1TDZWM&list=PLtZcZP-6SmQ5P0JiSnTjqTRsHrHOU37fG&index=92

https://www.youtube.com/watch?v=M57Bg4WLVss&list=PLtZcZP-6SmQ5P0JiSnTjqTRsHrHOU37fG&index=96

https://www.youtube.com/watch?v=Xjs76lgLvAI&list=PLtZcZP-6SmQ5P0JiSnTjqTRsHrHOU37fG&index=95

Охорона водойм від забруднення.

 

https://www.youtube.com/watch?v=o1Wb2RqQNQc

Контрольна робота 4

Виконати роботу в зошиті

https://www.youtube.com/watch?v=QTo5ASr4Blo&list=PLtZcZP-6SmQ5P0JiSnTjqTRsHrHOU37fG&index=40

https://www.youtube.com/watch?v=BAqBDIQjYbU

https://www.youtube.com/watch?v=sfzIGeV7NKc&list=PLtZcZP-6SmQ5P0JiSnTjqTRsHrHOU37fG&index=43

https://www.youtube.com/watch?v=4J_DuNvXMT0

Очищення води на водоочисних станціях

Виконати проекти

Дослідження фізичних і хімічних властивостей води

Дослідження якості води з різних джерел

Проблема збереження чистоти водойм

Способи очищення води в побуті

https://www.youtube.com/watch?v=SiqQPMtPYAA

https://www.youtube.com/watch?v=5obYCyTAfAE

 Контрольна робота

Початковий рівень (3 бали)

Завдання 1–6 мають  лише один правильний варіант відповіді. Виберіть правильний варіант відповіді.

  1. «Вода» - традиційна назва сполуки із формулою Н2О. Якою є її хімічна назва

а) гідроген оксид;

б) гідроген пероксид;

в) гідроген хлорид ?

  1. За звичайних умов вода: 1) безбарвна рідина, 2) має смак, 3) не має запаху, 4) замерзає  при  -1 С. Виберіть правильну відповідь:

а) 1, 2;

б) 1, 3;

в) 2, 3;

г) 3, 4.

  1. У дві склянки налили невеликі порції води. У першу склянку додали трохи глини, у другу – етилового спирту. Кожну суміш добре перемішали. У якій склянці утворився розчин?

Виберіть правильну відповідь:

а) перша склянка;

б) друга склянка.

  1. Розчином є:

а) оцет;

б) суміш крейди з водою.

  1. Виберіть формулу оксиду і назвіть його:

а) CuO;

б) Cu(OH)2;

в) CuSO4;

г) HCl.

  1. Природну воду від піску можна очистити:

а) відстоюванням;

б) випарюванням;

в) дистиляцією.

 Середній рівень (3 бали)

  1. Знайдіть відповідність:

                   Формула сполуки                                   Тип сполуки

  • H2CO3     а) основа;
  • NaOH б) кислота.
  • H3PO4
  • Fe(OH)2
  1. Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння:

а) Na2O + H2O → NaOH;

б) SO3 + H2O → H2SO4.

  1. Обчисліть масову частку розчиненої речовини, якщо у 200 г розчину міститься 5 г цієї речовини.

 Достатній рівень (3 бали)

  1. Напишіть рівняння реакцій взаємодії води із запропонованими речовинами:

а) калій оксидом;

б) сульфур (VI) оксидом.

Дайте назви продуктам реакцій.

  1. Заповніть таблицю:

m (р-ну), г

m (цукру), г

w (цукру)

m (води), г

V (води), мл

150

 

0,2

 

 

 

18

 

450

 

 

Творчий рівень (3 бали)

  1. Як розрізнити білі порошки літій оксиду і фосфор (V) оксиду, використовуючи воду та універсальні індикаторні папірці? Складіть план досліду та можливі рівняння реакцій.

  

 8 клас

Теми для опрацювання

Завдання для опрацювання

Корисні посилання

Солі (середні), їх склад, назви.

§ 37 , ст. 206 №1, №3

https://www.youtube.com/watch?v=zly98HH5Vfo

https://www.youtube.com/watch?v=yxmwmJx8BDw

Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями

§ 38 , ст. 212 №5, №6, №7,№8

https://www.youtube.com/watch?v=i1vposFVy6g

https://www.youtube.com/watch?v=rb7ecpzNiKs

https://www.youtube.com/watch?v=KetxMzY_P1I

 

Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей.

§ 40 , ст. 222 №5, №7, №8

§ 41 , ст. 226 №1, №2, №6, №8, №12

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

§ 42 , ст. 231 №1, №2, №6, №12

 

Значення експериментального методу в хімії.

§ 43 , ст. 238 №2, №3, №4,

https://sites.google.com/view/allhemi/%D0%BF%D1%80%
D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0
%BC/13-4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D1%8F%D0%BA%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%BE%
D0%B3%D0%BE-%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%83-%D1%81%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B9

Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей. Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей.

Навчальні проекти

Хімічний склад і використання мінералів.

Сполуки основних класів у будівництві й побуті

Вирощування кристалів солей.

§ 29,32,34, 37

Ст. 189 Домашній експеримент

2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного  розчину.

 

9 клас

Теми

Матеріали для опрацювання

Корисні посилання

Вуглеводи: глюкоза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, поширення в природі.

§ 36, № 443, 444,

§ 37, 456

 

https://www.youtube.com/watch?v=gOrkY9cl0us

https://www.youtube.com/watch?v=pWEBdSijIWw

 

https://www.youtube.com/watch?v=w-Axu0Cfeho

Полімерна будова крохмалю й целюлози. Реакції їх гідролізу.

§ 37, № 461

https://www.youtube.com/watch?v=C-JwnPf_254

https://www.youtube.com/watch?v=iP3xF5eBjcw

https://www.youtube.com/watch?v=u4eBK-FwG50

Хімічні властивості й застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.

§ 36, № 446, 447, 450, 452

§ 37, № 460, 462, 463, 464

https://www.youtube.com/watch?v=5lkVVAjY4a8

Амінооцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональні аміно- та карбоксильна групи. Амфотерні властивості, утворення пептидів. Білки: склад і будова. Гідроліз, денатурація,

кольорові реакції білків.

§ 38, № 474, 476, 477, 464

https://www.youtube.com/watch?v=HOazbprG-dU

https://www.youtube.com/watch?v=Z8HPDamH4IQ

https://www.youtube.com/watch?v=lWpJ7KGv_nk

https://www.youtube.com/watch?v=7fl-IJM25Zc

https://www.youtube.com/watch?v=kaq_SUv_M2E

https://www.youtube.com/watch?v=kfeIvrpwwtA

https://www.youtube.com/watch?v=J8gEaZMgwIg

Біологічна роль амінокислот і білків.

§ 38

https://www.youtube.com/watch?v=1PdvpTDBqls

10 клас

Теми для опрацювання

Матеріал в підручнику

Корисні посилання

Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи.  Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну.

§ 22,  ст. 116 №1, 2, 4, 5

https://www.youtube.com/watch?v=co6Ae1Kn6io

Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну.

§ 22,  ст. 117 №3, 7

https://www.youtube.com/watch?v=zu6gRYBA40Y

https://www.youtube.com/watch?v=mFC6Z3B5cyM

https://www.youtube.com/watch?v=I3mOM-oWePc

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура.  Пептидна група.

§ 23,  ст. 121, №3, 4,6

https://www.youtube.com/watch?v=pr4p-deMp4w

 

Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

§ 23,  ст. 121 № 5

https://www.youtube.com/watch?v=kgPNNXQ89u0

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).

§ 24,  ст. 126, 4, 6

https://www.youtube.com/watch?v=g4fzkfFTHNI

https://www.youtube.com/watch?v=7fl-IJM25Zc https://www.youtube.com/watch?v=Zg36-dLnfhE

Контрольна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки»

 Виконати роботу в зошиті

 

 

Контрольна робота: «Нітрогеновмісні органічні сполуки»

Кожне завдання оцінюється в 0,5 балів. Необхідно обрати одну вірну відповідь.

  1. Укажіть клас сполук, до якого належить анілін: a) нітросполуки; б) циклоалкани; в) аміни;    г) амінокислоти.
  2. Укажіть забарвлення фенолфталеїну в розчині метиламіну: а) синє; б) жовте; в) червоне;    г) малинове.
  3. Для амінів характерна реакція з: а) основами; б) основними оксидами; в) кислотами;    г) металами.
  4. Укажіть амінокислоту: а) метиламін; б) феніламоній хлорид; в) анілін;    г) гліцин.
  5. Укажіть кількість амінокислот, залишки яких беруть участь у побудові білкових молекул: а) 100; б) 22;   в) 20;    г) 10.
  6. Скільки атомів Н в молекулі гліцину: а) 2; б) 3; в) 5;    г) 6.
  7. Білками називають природні полімери, які складаються із залишків:

а) α-амінокислот;    б) фруктози;    в) глюкози;    г) β-амінокислот.

  1. Укажіть продукти гідролізу білків:

а) вітаміни;    б) амінокислоти;    в) вуглеводи;    г) карбонові кислоти.

  1. Для якісного визначення білків використовують реакцію:

а) гідратація;    б) «срібного дзеркала»;     в) «мідного дзеркала»;       г) біуретова.

  1. Укажіть якісний реактив на пептидний зв'язок у молекулах білків:

а) фенолфталеїн;    б) йод;    в) конц. нітратна кислота;    г) купрум (ІІ)гідроксид.

  1. Укажіть функціональну групу, якає носієм кислотних властивостей амінокислот:

а) нітрогрупа;    б) карбоксильна;    в) аміногрупа;

г) гідроксильна.

  1. Укажіть, які властивості виявляють аміни:

а) кислотні;    б) основні;    в) відновні;    г) окисні.

Кожне завдання оцінюється в 1бал.

  1. Встановіть відповідність між нітрогеновмісною сполукою та її хімічною формулою:

Нітрогеновмісна сполука

Хімічна формула

Відповідь

1 Анілін

2 Етанамін

3 Метанамін

4 2-амінопропанова кислота

А CH3NH2

Б CH3CH2NH2

В  CH3NHCH3

Г C6H5NH2

Д CH3CH(NH2)COOH

 

1

2

3

4

 

 

 

 

       
  1. Складіть схему реакції утворення трипептиду з аміноетанової кислоти.
  2. Напишіть структурні формули амінокислот:

а) 3-аміно, 2,2,3 – триметилпентанова кислота;

б) 2-аміно, 3-метилбутанова кислота;

в) 2- аміно, 3,3 – диметилбутанова кислота;

г) 2-аміно, 4,4-діетил, 2-метилгексанова кислота.

 Завдання оцінюється в 3бали.

  1. До 100 г розчину амінооцтової кислоти з масовою часткою розчиненої речовини 37,5% долили250г розчину лугу з масовою часткою калій гідроксиду 25%. Обчисліть масу солі, яка утворилася.